Oposicions 2024. Convocatòria cossos docents. Rectificació errades.
- Concursos y movilidad
- Prensa y Comunicación
- Puesto de Trabajo y Categoría Profesional
- Funcionario
- Inspectores de Enseñanza
- Interino
- Maestros
- Profesores de Secundaria FP y Enseñanzas de Régimen Especial
- CSIF Informa
4 de abril de 2024
📢📢 NOVETAT: RECTIFICACIÓ ERRADES
Resolució de 28 de maig de 2024 per la qual es rectifiquen les errades advertides en la Resolució de 26 de març de 2024 per la qual es convoquen les proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents a les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de 4 d'abril de 2024- BOIB Núm 072 - 30 / maig / 2024
- Publicació al BOIB de les errades advertides en la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 26 de març de 2024.
PROVES SELECTIVES D’INGRÉS, ACCÉS I ADQUISICIÓ DE NOVES ESPECIALITATS ALS COSSOS DOCENTS
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 26 de març de 2024 per la qual es convoquen les proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, de mestres i de professors especialistes en sectors singulars de formació professional a les Illes Balears- BOIB Núm 045 - 4 / abril / 2024
Normativa Estatal: Real Decreto 276/2007, de 23 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento de ingreso, accesos y adquisición de nuevas especialidades en los cuerpos docentes a que se refiere la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo.
- 🗓️ Termini del dia 5 al dia 18 d'abril de 2024, ambdós inclosos. >>> Accés al tràmit
- Els aspirants només es poden presentar a places d'una única especialitat, cos i illa o unitat territorial, i per a un únic procediment.
- Les taxes corresponents per al dret de participació en aquest procediment selectiu són de 41,86 €.
- Documentació a presentar en el tràmit telemàtic:
- Còpia del títol acadèmic oficial al·legat com a requisit per a l'ingrés al cos pel qual participa.
- Documentació acreditativa dels coneixements de llengua catalana.
- Documentació acreditativa de posseir la formació pedagògica i didàctica.
- Documentació acreditativa del coneixement del castellà per a persones estrangeres.
- Documentació acreditativa d'exempció del pagament dels drets de participació, si s'escau.
- Documentació acreditativa de la condició legal de discapacitat.
📌 Més informació 👇👇📲📲
>>> Enllaç a la Web de la Conselleria
TRIBUNALS
Composició dels tribunals
- Els tribunals han d'estar formats per un nombre senar de membres, no inferior a cinc, i s'ha de designar, com a mínim, el mateix nombre de membres suplents.
- Un president designat per la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.
- Un mínim de quatre vocals designats per sorteig entre funcionaris de carrera dels cossos de funcionaris docents en servei actiu.
- 🗓️ L'acte del sorteig públic dels membres dels tribunals tindrà lloc a la seu de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats el dia 19 d'abril de 2024 a les 9.30 hores del matí.
- El personal funcionari de carrera, que voluntàriament vulgui formar part d'un tribunal de l'especialitat en la què estan en actiu i de la qual són titulars, com a vocals (màxim de 2 vocals per tribunal).han de formalitzar la sol·licitud de participació a través del següent tràmit telemàtic del dia 5 al dia 18 d'abril de 2024, ambdós inclosos.. >>> Accés al tràmit
Causes d'exclusió
La participació en els tribunals i les comissions de selecció té caràcter obligatori, de conformitat amb el que disposa l'apartat 3 de l'article 8 del Reglament d'ingrés, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer. D'acord amb el mateix article, la Conselleria d'Educació i Universitats determinarà, abans del sorteig públic, oïdes les organitzacions sindicals, les circumstàncies en què determinats funcionaris podenser dispensats d'aquesta participació.
- No estar en servei actiu en centres docents o serveis educatius de l'illa o unitat territorial on hagi d'actuar el tribunal.
- Trobar-se de baixa per malaltia, en situació de permís de naixement de fill, d'adopció, de guarda amb finalitats d'adopció id'adopció i acolliment o en una situació administrativa d'excedència per guarda legal d'un fill menor de tres anys, o d'una persona major.
- Trobar-se en situació d’alliberat sindical, serveis especials o excedència especial, comissió de serveis a l'estranger durant el curs 2023-2024.
- Ocupar un càrrec directiu (directora/director, cap d’estudis, secretària/secretari, cap d’estudis adjunt) durant el curs 2023-2024, sempre que sigui possible.
- Haver actuat com a membre de tribunal en el concurs oposició de l’any 2022 o 2023, sempre que sigui possible.
TEMARIS I SUPÒSITS PRÀCTICS (Es proroguen)
- L'Ordre ECD/191/2012, de 6 de febrer, per la qual es regulen els temaris que han de regir en els procediments d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents establerts a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 32, de 7 de febrer).
- L'Ordre de 9 de setembre de 1993 per la qual s'aproven els temaris que han de regir en els procediments d'ingrés, adquisició de noves especialitats i mobilitat per a determinades especialitats dels cossos de mestres, professors d'ensenyament secundari i professors d'escoles oficials d'idiomes (BOE núm. 226, de 21 de setembre).
- L'Ordre de 21 d'octubre de 1993 per la qual s'aprova el temari de llengua i literatura catalanes en les convocatòries d'ingrés, adquisició de l'especialitat i mobilitat del cos de professors d'ensenyament secundari (BOE núm. 258, de 28 d'octubre).
- L'Ordre d'1 de febrer de 1996 per la qual s'aproven els temaris que han de regir en els procediments d'ingrés, adquisició de noves especialitats i mobilitat per a determinades especialitats dels cossos de professors d'ensenyament secundari i professors tècnics de formació professional (BOE núm. 38, de 13 de febrer).
- L'Ordre ECD/826/2004, de 22 de març, per la qual s'aproven els temaris que han de regir en els procediments selectius per a l'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos de professors d'arts plàstiques i disseny i mestres de taller d'arts plàstiques i disseny (BOE núm. 78, de 31 de març).
- L'Ordre ECD/1753/2015, de 25 d'agost, per la qual s'aproven els temaris que han de regir en els procediments d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en el cos de professors de música i arts escèniques en les especialitats vinculades als ensenyaments de música i de dansa (BOE núm. 206, de 28 d'agost).
- L'Ordre ECI/592/2007, de 12 de març, per la qual s'aprova el temari que ha de regir en el procediment d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats, per a l'especialitat de primària en el cos de mestres, regulada pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer (BOE núm. 64, de 15 de març). Atès que l'apartat 3 de la disposició transitòria segona del Reial decret esmentat estableix la possibilitat que en les administracions educatives amb llengua cooficial es puguin incorporar altres continguts relatius a la pròpia llengua cooficial, laConselleria d'Educació i Cultura va resoldre modificar el tema núm. 14, que queda redactat de la següent forma:
- Les àrees de les llengües castellana i catalana i la seva corresponent literatura en l'educació primària: enfocament, característiques i propostes d'intervenció educativa. Contribució de l'àrea al desenvolupament de les competències bàsiques. Objectius, continguts i criteris d'avaluació: aspectes més rellevants. Desenvolupament de la competència comunicativa en altres àrees del currículum.
SISTEMA DE SELECCIÓ
1- Fase prèvia: Acreditació del coneixement del castellà per a estrangers.
2- Fase d'oposició
Primera prova: demostració dels coneixements específics necessaris per impartir l'especialitat docent a la qual s'opta i consta de dues parts que són valorades de manera conjunta.
- PART A: Desenvolupament per escrit d'un tema triat per l'aspirant entre un nombre de temes a l'atzar per l'òrgan de selecció dels corresponents al temari de l'especialitat, tenint en compte els criteris següents:
- Especialitats que tenguin un nombre no superior a 25 temes, s'ha d'escollir entre 2 temes.
- Especialitats que tenguin un nombre superior a 25 temes i inferior a 51, s'ha d'escollir entre 3 temes.
- Especialitats que tenguin un nombre superior a 50 temes, s'ha d'escollir entre 4 temes.
⏰ Els aspirants disposaran d'un màxim de 3 hores.
🗓️ Termini dissabte 22 de juny.
- PART B : Prova pràctica que permeti comprovar que els aspirants posseeixen la formació científica i el domini de les habilitats instrumentals o tècniques corresponents a l'especialitat a la qual s'opta.
⏰ El que determini la comissió de selecció o, si és el cas, el tribunal.
🗓️ Termini dimarts 25 de juny.
🎓 Valoració i superació de la primera prova.
- Cada una de les dues parts de la primera prova es puntua de 0 a 10 punts i el total que s'obté és el resultat de calcular la mitjana aritmètica entre les puntuacions de les parts A i B de la prova, sempre que cada una d'aquestes sigui igual o superior a 2,5 punts.
- Per superar aquesta primera prova els aspirants han d'obtenir una puntuació mínima igual o superior a 5 punts, i queden eliminats del procés selectiu els qui no arribin a aquesta puntuació.
Segona prova: comprovació de l'aptitud pedagògica de l'aspirant i el domini de les tècniques necessàries per exercir la docència.
- PART A: Exposició i defensa d'una programació didàctica/planificació anual de situacions d'aprenentatge.
- PART B: Preparació i exposició d'una unitat didàctica/situació d'aprenentatge.
- Triar la unitat didàctica/situació d'aprenentatge entre tres unitats/situacions extretes a l'atzar per ell mateix.
📄 El lliurament de la programació didàctica/planificació anual s'ha d'efectuar en un únic document en format PDF que no superi els 15 MB.
🗓️ Termini de presentació de la programació didàctica/planificació anual ha de ser del dia 1 al dia 15 de juny de 2024, ambdós inclosos.
🎓 Valoració i superació de la segona prova.
- Aquesta segona prova es valora globalment de 0 a 10 punts. Per superar-la els aspirants han d'obtenir una puntuació mínima igual o superior a 5 punts.
📌 La qualificació corresponent a la fase d'oposició és la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes en les proves integrants d'aquesta fase, quan totes elles han estat superades.
3- Fase de concurs
🎓Passen a la fase de concurs aquells aspirants que han obtingut una puntuació igual o superior a 5 punts en la fase d'oposició.
📲 📲 Els aspirants que han superat la fase d'oposició han de realitzar el tràmit telemàtic habilitat per accedir al full de barem de la fase de concurs. que es troba a l'aplicació informàtica d'oposicions, en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.
📌 🎓 Puntuació global del procés: 2/3 fase d’oposició + 1/3 fase de concurs.