CSIF es concentra avui contra l'Ajuntament de Barcelona per l'acord signat el passat 17 de juny

20 de de juny de 2024

L'Ajuntament pretén reemplaçar les remuneracions existents per un nou complement a la productivitat per als seus treballadors, el qual estarà subjecte a l'aprovació dels comandaments superiors

El 17 de juny, l'Ajuntament de Barcelona va arribar a un acord per eliminar els complements salarials dels seus treballadors municipals, vinculant les quantitats corresponents a un complement de productivitat i implementant un sistema d'avaluació. Això afecta des del personal de la Guàrdia Urbana, passant per Bombers, Agència de Salut Pública, Instituts Municipals i altres. S'arribà a l'acord amb el suport de CCOO i UGT, i l'oposició de CSIF i la CGT.

La decisió de l'Ajuntament es basa en un “suposat” informe de la Sindicatura de Comptes que assenyala que certs complements salarials són il·legals.

Des de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) han expressat el seu descontentament per l'aprovació d'un acord que elimina diversos complements salarials, considerant que això posa en risc els ingressos dels treballadors municipals, ja que l'eliminació d'aquests podria resultar en pèrdues salarials significatives. Encara podrien rebre aquesta part del seu salari com a complements de productivitat, però subjectes a avaluacions dels seus superiors. "Vincular aquests complements a un sistema d'avaluació per part dels comandaments, obre la porta a 'una xarxa d'amiguismes', i posa en perill la independència dels funcionaris ja que els sotmet als seus superiors", assenyalen des del sindicat.

Per això, CSIF ha convocat una assemblea general i una manifestació avui, 21 de juny, i ha anunciat que interposarà una demanda contra l'Ajuntament. També ha iniciat contactes amb els partits de l'oposició per evitar l'aprovació de la mesura al Ple.

Concentració:

Dia: divendres, 21 de juny