CSIF expressa la seva preocupació davant les modificacions del currículum de batxillerat i dona suport a la concentració del 9 d’abril en defensa de les ciències
- Prensa y Comunicación
8 de d’abril de 2025

Barcelona, 8 d’abril de 2025.- El sector d’Educació Catalunya de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) manifesta la seva profunda preocupació davant les modificacions curriculars proposades pel Departament d’Educació, que afecten de manera significativa les matèries científiques i tecnològiques en el batxillerat. Aquests canvis podrien debilitar greument la formació científica de l’alumnat i suposar un retrocés en el sistema educatiu català.
Davant aquesta situació, CSIF Educació Catalunya anuncia la seva participació en la concentració convocada per la plataforma Ciències en Perill, que tindrà lloc demà, dimecres 9 d’abril, a les 18 hores a la plaça Sant Jaume de Barcelona, sota el lema "Omplim de ciència Sant Jaume".
Des del sindicat es considera imprescindible mantenir la presència horària i la qualitat educativa de les matèries científiques i tecnològiques, essencials per al desenvolupament del pensament crític, la innovació i l’adquisició de competències bàsiques necessàries per a l’alumnat del segle XXI.
Una crida a la mobilització i al diàleg
CSIF Educació fa una crida a tot el professorat científic i tecnològic, a les direccions dels centres, a les societats científiques, associacions pedagògiques i famílies, perquè se sumin a aquest debat crucial i defensin una educació que garanteixi l’accés equitatiu al coneixement científic per a tot l’alumnat.
Així mateix, exigeix al Departament d’Educació un procés transparent, dialogat i inclusiu en la definició del nou currículum, que incorpori les aportacions del professorat i dels diferents agents educatius.
Per una educació pública, científica i de qualitat
CSIF Educació Catalunya reitera el seu compromís amb una educació pública, equitativa i de qualitat, on la ciència i la tecnologia siguin eixos vertebradors del currículum i es garanteixi la formació integral de l’alumnat, sense retallades ni decisions unilaterals.
El sindicat defensa que el sistema educatiu ha de continuar apostant de manera ferma per la formació científica com a eina de transformació social, de progrés i d’igualtat d’oportunitats.