CSIF denuncia una salvatge agressió al CP de Mas d’Enric

• Prensa y Comunicación

13 de de juny de 2024

A un funcionari se li han de donar 6 punts de sutura al cap

Tres mesos després de l’assassinat de Núria, CSIF continua denunciant la inacció del Departament de Justícia

Avui es compleixen tres mesos de l’assassinat de la cuinera del Centre Penitenciari de Mas d’Enric, Núria. Va ser un fet sense precedents a les presons de Catalunya i la resta de l’Estat. A dia d’avui, cap alt càrrec del Departament de Justícia, liderat per la consellera Ubasart, ha assumit les responsabilitats d’aquest incident tan tràgic.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) denuncia que ahir, en aquest mateix centre penitenciari de Tarragona, un incident gravíssim va estar a punt de causar conseqüències encara pitjors, evitades només per la fortuna. Al Departament d’Ingressos, un reclús va propinar un cop amb un objecte metàl·lic al cap d’un funcionari, que, després de ser assistit pels serveis mèdics, va necessitar 6 punts de sutura. Altres dos funcionaris també van resultar lesionats, patint contusions a les cames i les mans.

Segons CSIF, “aquesta agressió es podria haver evitat, ja que l’objecte utilitzat pel intern havia estat identificat com a perillós pels treballadors del Departament d’Ingressos fa més d’un any. Era un objecte a la vista, que va ser arrencat d’una paret, deixant un forat. Es preveia que això podia succeir, que aquest objecte podia arribar a ser utilitzat per agredir alguna persona”.

L’agressor és un individu conegut pel seu comportament violent i agressiu als carrers de Tarragona. Té més de mitja dotzena d’antecedents policials i, recentment, va protagonitzar dos altercats que van produir el pànic a la ciutat: va agredir amb un arma blanca un vianant, tallant-li la cara i, el mateix dia, va robar a una jove menor d’edat, amenaçant-la amb el mateix ganivet. Dos dies després, va colpejar dues persones amb un bat de beisbol.

“La manca de resposta i responsabilitat és la trista realitat que viu la plantilla del nostre centre i la resta de les presons del sistema penitenciari català, que hem d’afrontar i interioritzar. Des de CSIF volem destacar el perill constant al qual ens enfrontem diàriament. La violència i agressivitat d’alguns interns posen en risc la nostra seguretat física i mental. L’assassinat de Núria ha revelat, a gran part de la societat, les condicions laborals en les quals treballem. Com a col·lectiu, no reclamem més diners, sinó que exigim que l’Administració garanteixi la nostra integritat física i mental, permetent-nos tornar a les nostres llars en les mateixes condicions en les quals vam sortir”, declaren des de CSIF Presons.

CSIF continuarà denunciant la manca de mesures i accions concretes per protegir els funcionaris de presons, ja que cal prendre consciència de la gravetat de les situacions que el personal penitenciari viu dia rere dia.