CSIF denuncia l'intent d'homicidi d'una funcionària de presons al CP de Mas d'Enric

22 de de juliol de 2024

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) denuncia una nova situació d'extrema gravetat al Centre Penitenciari de Mas d'Enric (Tarragona): un intent d'homicidi contra una treballadora del centre que només intentava fer complir les normes mínimes de convivència dins del mòdul de dones.

Succeïa ahir diumenge quan l'agressora, reincident i coneguda pel seu comportament violent i agressiu i la seva inadaptació al medi penitenciari, va atacar la treballadora asfixiant-la amb un cordill fins que aquest es va trencar a causa de la força aplicada. No contenta amb la seva agressió, la delinqüent també la va agafar pels cabells, arrencant-li un bon grapat del cuir cabellut.

Des de CSIF s'assenyala directament a la responsable de Justícia, Gemma Ubasart, i al director general dels Serveis Penitenciaris catalans, Amand Calderó, com els principals responsables d'aquesta situació, acusant-los d'instaurar un clima d'impunitat als Serveis Penitenciaris de Catalunya. Tot i els greus incidents, incloent l'assassinat d'una treballadora fa quatre mesos al mateix centre, Ubasart i Calderó no han pres la decisió de dimitir i han demostrat una clara falta de dignitat professional i política. A més, la recent visita del president del Parlament a la presó de Lledoners, sense cap menció als professionals penitenciaris ni autocrítica cap a la gestió del Departament de Justícia, ressalta la desconnexió i falta de suport als treballadors per part de les autoritats”.

CSIF ha convocat concentracions aquesta setmana a les portes de totes les presons catalanes i insisteix en la dimissió o el cessament, amb caràcter d'urgència, d'Ubasart i Calderó com a màxims responsables dels serveis penitenciaris de Catalunya.