CSIF denuncia que torna l'assetjament per raó de sexe a l'empresa de neteja urbana de l'Ajuntament de Palafrugell

• Igualdad
  • Prensa y Comunicación

25 de de juny de 2024

A l'agost de l'any passat, CSIF ja va denunciar els fets davant la Inspecció de Treball

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu a les administracions públiques i amb presència creixent en el sector privat, denuncia que a l'empresa URBASER, encarregada de la recollida de residus i escombraries de l'Ajuntament de Palafrugell, es tornen a produir episodis greus de riscos psicosocials per a les treballadores i una situació d'assetjament per raó de gènere.

Des de CSIF declaren que "és en aquesta època quan s'activa a aquestes treballadores, ja que són fixes discontínues, i és quan més feina hi ha. La situació es va frenar en el moment en què aquestes treballadores van cessar la seva activitat a l'hivern, però ara que es tornen a activar es tornen a produir fets i conductes intolerables contra les dones que treballen en aquesta empresa. Això provoca en les treballadores situacions d'angoixa, atacs d'ansietat, etc., i algunes d'elles es veuen obligades a agafar una baixa per ansietat".

A l'agost de l'any passat, CSIF ja va denunciar davant la Inspecció de Treball riscos psicosocials per a les treballadores i una situació d'assetjament continuat per raó de gènere i va informar l'Ajuntament de Palafrugell, com a titular del servei, de la greu situació que es vivia. Les treballadores afectades encara estan pendents d'anar a declarar davant la Inspecció.

Al seu torn, aquestes treballadores van posar el cas en mans de la seva advocada i van contactar amb l'empresa per explicar-los la situació que estaven patint.

CSIF exigeix una investigació immediata i una resposta efectiva per part d'URBASER i de l'Ajuntament de Palafrugell per garantir un entorn laboral segur i lliure de discriminació per a totes les treballadores.

GALERIA