CSIF denuncia la manca d'una política educativa a Catalunya
- Prensa y Comunicación
- Notas de prensa y comunicaciones
- Recortes de prensa
9 de urtarrila de 2024
CSIF denuncia la manca d'una política educativa a Catalunya
L'informe PISA constata que el model educatiu a Catalunya fracassa
A la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), es mostren preocupats pels resultats obtinguts a l'últim informe PISA (Informe del Programa per a l'Avaluació Internacional dels Estudiants) a Catalunya.
Pel sindicat, aquests resultats constaten que la comunitat autònoma no té una política educativa ferma, a manca d'inversió, ajustada a la pujada de la inflació i la situació econòmica actual, i el nul suport necessari al professorat, col·lectiu cada cop més desgastat emocionalment i poc recolzat a nivell social. "Aquests resultats no fan més que constatar el que reclamem des de fa temps: no hi ha prou inversió en Educació a Catalunya i no hi ha un compromís ferm amb els sindicats per tractar, d'una manera seriosa, la situació educativa a la nostra comunitat".
Per a CSIF, el Departament d'Educació hauria de reflexionar sobre aquestes qüestions ja que Catalunya és la regió d'Espanya amb un percentatge més baix de despesa pública en Educació, les retribucions del personal docent són inferiors a la mitjana de l'Estat espanyol, cosa que crea malestar en el professorat , mentre el Departament no es compromet a tornar el deute que té amb la comunitat educativa, fruit dels famosos estadis de promoció docent, que van passar, el primer, dels sis anys als nou.
La Generalitat crearà una comissió de 15 experts durant el segon trimestre, però des del sindicat no saben quins fruits donarà “ja que no s’han tingut en compte propostes ni del professorat en general ni de directors de centres ni famílies d’alumnes. El model educatiu a Catalunya fracassa avui dia, com ho demostra l'informe Pisa que ens col·loca en els darrers llocs de la classificació”.
Per tot això, CSIF reclama que es prenguin les mesures necessàries per a instaurar una política educativa concorde a la comunitat autònoma.